Haber

26 Yıllık Diana Röportajı İstifa Getirdi


Prenses Diana’yla 26 yıl önce yapılan röportajın gazetecilik ilkelerinin çiğnenerek yapıldığının ortaya çıkmasının ardından dönemin BBC haber müdürlüğünü yapan Tony Hall, halen devam ettirdiği Londra’daki Ulusal Galeri adlı müzenin yönetim kurulu üyeliğinden istifa etti.

1995 yılında BBC muhabiri Martin Bashir tarafından yapılan ve Buckingham Sarayı’daki bazı özel ayrıntıları ortaya çıkaran Diana röportajı reyting rekorları kırmıştı.

O dönemde BBC haber müdürlüğü yapan Lord Hall, sonraki yıllarda BBC’nin genel müdürlüğü görevini de üstlenmişti. Hall istifa açıklamasında, müzedeki görevine devam etmesinin “son derece değer verdiği bu kurumda dikkatleri dağıtabileceğini” bildirdi.

Hall açıklamasında, “İki gün önce de söylediğim gibi, 25 yıl önce yaşanan olaylardan dolayı üzgünüm. Liderliğin sorumluluk almak anlamına geleceğine inanıyorum” diye yazdı.

Emekli yargıç John Dyson tarafından yayınlanan 126 sayfalık bir rapor o dönem gazetecilik deneyimi pek fazla olmayan Martin Bashir’in Prenses Diana’yla röportajı garantileyebilmek için yaptığı hilenin, BBC’nin yürüttüğü iç soruşturmada örtbas edildiği sonucuna varmıştı.

İngiliz yayın kuruluşu BBC, Martin Bashir’in soruşturma sonuçlarına rağmen neden yeniden 2016’da geri alınıp dini haberler editörlüğüne getirildiği konusunda da sorulara maruz kalıyor.

Röportajla annelerinin 1997 yılındaki ölümü arasında doğrudan bağlantı kuran Diana’nın iki oğlu, Prens William ve Harry, son iki gündür BBC’yi ağır dille eleştiriyor. Röportajın hemen ardından Buckingham Sarayı 14 yıldır evli olan, ancak son üç yıldır ayrı yaşayan Charles-Diana çiftini boşanmaya zorlamış, Diana iki yıl sonra Paris’te magazin gazetecileriyle yaşanan bir kovalamaca sırasında, bir tünelde geçirdiği kazada erkek arkadaşı ve aracın şoförüyle birlikte hayatını kaybetmişti.

Rapor, Diana’nın kardeşi Charles Spencer’ın şikayeti üzerine hazırlandı. Spencer, röportajı garantiye almak isteyen Martin Bashir’in kendisini sahte belgeler ve hileyle aldattığını savunuyor.

1995 yılındaki röportajda 34 yaşında olan Diana, eşi Prens Charles’ın eski sevgilisi Camilla Parker Bowles’la hala ilişki içinde olduğunu açıklamıştı. Diana evliliklerinin beşinci yılında eşinin Camilla’yla devam eden ilişkisini öğrendiğinde yıkıldığını, çaresizlikten kendini yaraladığını söylemişti. Prens Charles Diana’nın ölümünden sonra Camilla’yla evlenmişti.

Röportaj sırasında Diana, “Bu evlilikte üç kişiydik. Bu da kalabalığa yol açtı” ifadelerini kullanmıştı.

Röportajı yapan Martin Bashir nerede?

Sahte belgelerle röportajı ayarlayan Martin Bashir, aynı yıl bu röportajdan dolayı BAFTA ödülünü almıştı.

Yakın bir zamana kadar BBC’nin dini haberler editörlüğünü yürüten Bashir bu görevinden geçenlerde sağlık gerekçeleriyle ayrılmıştı. Bashir 2020 sonunda bir kalp ameliyatı geçirmiş, hastanede yatarken de Corona virüsüne yakalanmıştı.

Yaptığı dolandırıcılıktan dolayı özür dileyen Bashir, bunu “aptalca” diye tanımlasa da üzerine sorumluluk almayı reddediyor ve röportajı Diana’nın kendisinin kabul ettiğini söylüyor.

ANASAYFAYA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ
ORTAKİç çamaşırsız pozlarıyla Instagram'ı kasıp kavurduİç çamaşırsız pozlarıyla Instagram’ı kasıp kavurdu
Diana röportajı 26 yıl sonra istifa getirdiDiana röportajı 26 yıl sonra istifa getirdi
Çıplak fotoğraflı şantaj! Kadın göğüsleri kullanarak...Çıplak fotoğraflı şantaj! Kadın göğüsleri kullanarak…



İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
mobil uygulama geliştirme firmaları fethiye escort çanakkale escort instagram takipçi hilesi organik takipçi satın al bayan takipçi satın al takipçi satın al instagram beğeni arttırma instagram takipçi satın al ege tülek takipçi satın al takipçi satın al Takipçi kasma hilesi izmir escort izmir escort mersin escort